niedziela, 23 grudnia 2012

PRZEŻYŁAM OŚWIĘCIM

Krystyna Żywulska - Przeżyłam Oświęcim

Wg wydawcy:   " ... Krystyna Żywulska ur. w 1914 jako Sonia Landau, w 1941 r., wraz z rodziną została przesiedlona do warszawskiego getta. Po ucieczce stamtąd, działała w ruch oporu jako Krystyna Żywulska. Po aresztowaniu w 1943 r., została osadzona w obozie Auschwitz, a następnie w Birkenau. ..."  364 str.


Cytuję: " ... Wali mi w skroniach, jeżą się włosy ze strachu i napięcia. Wydaje się, że za chwilę ziemia się rozstąpi i pochłonie nas w tym piekle, że musi się stać coś wstrząsającego. Przecież to niemożliwe, żeby to przejść i potem żyć dalej. Rozmawiać, uśmiechać się... nie, to nonsens... ..."

1 komentarz:

Olajda pisze...

Tematyka holocaustu zawsze mnie interesowala, tej ksiazki jeszcze nie czytalam, moze bedzie to moje wyzwanie czytelnicze na rok 2013
pozdrawiam -
- Ola